David en Goliat | Samen eten

Pijl naar links Ideeën

Bij kliederkerk is samen eten belangrijk. Het is een natuurlijk moment waarin je elkaar beter leert kennen. Hieronder vind je ideeën voor jullie maaltijd rondom het bijbelverhaal van David en Goliat. Samen eten kan door een simpele maaltijd of high tea, iedereen kan wat meenemen óf je schotelt juist een heerlijke maaltijd voor. Let op dat de maaltijd voor verschillende generaties lekker en gezellig is.

• Neem een heel brood en snijd deze over de lengte in plakken. Dit zijn de reuzenboterhammen. Neem daarnaast een klein brood en snijdt hier kleine boterhammetjes vanaf: de Davidbroodjes.
    Je kunt ook hele grote en kleine pannenkoeken bakken.

• Maak een stevige soep voor dappere krijgers. Bijvoorbeeld linzen- of erwtensoep.

• Bak deze leuke David & Goliat cupcakes. Gebruik gekleurde fondant voor de topping.

• Bak deze katapultkoekjes. Maak zandkoekjesdeeg en leg deze in de vorm van katapults op een bakplaat. Als ze gebakken zijn, knoop je er een dropveter tussen. Gebruik dropjes of malteszers als steentjes.