De behoefte om even op adem te komen of een kaarsje aan te steken leeft bij velen. Met een lichtjesavond biedt u mensen de kans om de kerk binnen te komen en een kaarsje te branden. Buiten op straat worden kaarsjes uitgedeeld aan voorbijgangers met de uitnodiging om die binnen in de kerk te komen aansteken.

De kerk is prachtig verlicht met een lichtpad naar een centrale plek in de kerk. Daar kunnen de kaarsjes neergezet worden. Er klinkt verstilde muziek en er is ruimte voor gesprek en gebed. U kunt de gelegenheid bieden om een kaartje mee te nemen met een bemoedigende tekst of om van één van de medewerkers een zegen te ontvangen.

Waarom

Een kaarsje aansteken is een universeel symbool. Het is een teken van licht, een teken van hoop. Het is een moment om stil te zijn en aan iemand te denken of om te bidden. Door de kerk open te stellen geef je mensen de gelegenheid om hier even tijd voor te nemen. En voor wie behoefte heeft aan verder contact, zijn er mensen beschikbaar.

Voorbereidingstijd

Begin 1 maand van tevoren met de organisatie en PR.

Tips

• Zorg voor een geschikte locatie en kies een moment waarop er voldoende publiek langskomt.

150 euro

Benodigdheden