Paasfeest: Opstaan!

Pijl naar links Ideeën

Doelen van de bijeenkomst:
• De kinderen kunnen de belangrijke gebeurtenissen uit de Stille Week in goede volgorde benoemen.
• De kinderen leren meer over Pasen: het verhaal van de opstanding van Jezus.
• De kinderen verdiepen zich in delen van het paasverhaal.
• De kinderen beseffen dat Pasen de kern van het christelijk geloof is en kunnen hier creatief en met eigen woorden uiting aan geven.

Samenvatting
De kruisdood van Jezus en Zijn wederopstanding zijn kernthema's in het christelijk geloof. Veel mensen denken bij Pasen eerder aan de kruisiging van Jezus dan aan Zijn opstanding. Dat is ook niet vreemd: het kruis is immers het symbool van de kerk geworden. Toch is het lege graf het teken het nieuwe begin tussen God en mensen. Zonder het lege graf zou het kruis ook niets te zeggen hebben, en andersom.
Samen met de kinderen beantwoord je de vraag 'wat maakt Pasen zo anders dan andere dagen'? De kinderen zetten een beeldverhaal in goede volgorde en maken een eigen Paaskaars.

Werkbladen

• Werkblad 4.1 – Anders dan anders
  • Werkblad 4.2 – Beeldverhaal
  • Werkblad 4.3 – Beeldverhaal (2)

Het programma en de werkbladen vind je in de bijlagen.