Zet de kerk op de kaart

Pijl naar links Ideeën

In de vakantieperiode zijn er veel toeristen die de omgeving willen verkennen, maar ook veel thuisblijvers plannen dagtochtjes. Een ideale kans om uw kerk en de omgeving eens goed op de kaart te zetten en te laten zien wat u (ook regionaal) voor moois in huis hebt. Met een aantrekkelijke folder bij de lokale VVV en via uw website geeft u informatie over de omgeving, toeristische attracties, concerten, tentoonstellingen en openingstijden van het kerkgebouw. Uiteraard kunt u in de informatievoorziening ook samenwerken met de burgerlijke gemeente.

Waarom

Ontdek-je-plekje was een Nederlands televisieprogramma, met een route in en langs historische dorpen en steden. Het programma is van de buis, maar het concept doet het nog steeds! Voor wie vakantie viert in de regio is een mooie folder over wat er in de kerk en buurt te zien is een goede gelegenheid om nader kennis te maken. Als kerkelijke gemeente stelt u zichzelf daarbij de vraag hoe u in beeld kunt komen en wat u kunt doen voor toeristen; een orgelconcert of een vakantiebijbelweek, een kerkbezichtiging of een speciale zangavond. Zorg in uw folder en op uw website voor een leuke mix van toeristische en kerkelijke informatie, met artikelen die mensen uitdagen om te komen kijken.

Voorbereidingstijd

Begin 2 maanden van tevoren met het verzamelen van informatie voor de folder en website.

Tips

• Dit idee is vooral interessant voor die regio’s waar recreanten meerdere dagen verblijven.
  • Zoek samenwerking met de burgerlijke gemeente en vakantieparken om dit idee vorm te geven.
  • Zorg dat de informatie zowel op papier als digitaal beschikbaar is.
  • Werk samen met andere kerken in de regio!

Vrijwilligers

Budget

Variabel

Info & downloads