Top2000-kerkdienst

Pijl naar links Ideeën

Popmuziek spreekt veel mensen aan, zowel binnen als buiten de kerk. Dus waarom niet een dienst organiseren waarin popliedjes centraal staan, waarbij er een relatie wordt gelegd met het christelijk geloof? Het blijkt dat veel mensen van buiten de kerk het leuk vinden om zo’n dienst te bezoeken. Zorg voor een band die het geheel tot een mooie avond maakt en sprekers die de verbinding met geloof weten te leggen. De Top2000-kerkdienst is inmiddels een heus fenomeen, in 2018 deden 128 gemeenten mee!

Waarom

Er is ontzettend veel popmuziek voorhanden waardoor mensen geïnspireerd en getroost worden. Een Top2000-kerkdienst geeft daar een podium aan. Gasten herkennen hun eigen muziek en ervaren dat er ruimte en waardering in de kerk is voor die muziek. De muziek geeft de kerk een aanknopingspunt om te delen hoe er binnen het christelijk geloof aandacht is voor zingeving en inspiratie.

Vraag startpakket aan

Meld de 2000-kerkdienst aan bij onderstaande website en ontvang een (basis) startpakket met daarin o.a. voorbeeldliturgieën, een concept persbericht en een uitgebreid stappenplan.

Top2000-kerkdienst

Voorbereidingstijd

Begin 3 maanden van tevoren met de organisatie, PR en het zoeken van een band.

Tips

• Als een kerkdienst niet lukt, kunt u ook een avond organiseren waarop diverse popliederen aan bod komen.
  • Er zijn ook Top2000-kerkdienst varianten, zie daarvoor de website.

500 euro

Benodigdheden

Liturgieën, geluidsapparatuur en bij voorkeur een band