Doorgaan naar hoofdinhoud subline-curl

Collecterooster Protestantse Kerk/Kerk in Actie 2024 is uit!

Het nieuwe, landelijke collecterooster van de Protestantse Kerk en Kerk in Actie voor 2024 is uit. Gemeenten gebruiken dit rooster als leidraad voor het maken van hun eigen, plaatselijke rooster. Op het collecterooster staan collectedoelen om missionaire, diaconale en jongerenprojecten van de Protestantse Kerk en Kerk in Actie te steunen.

Extra informatie per collecte

Het landelijke collecterooster 2024 geeft bij elke collecte een korte omschrijving en soms ook een aansprekend persoonlijk verhaal om bij de aankondiging van de collecte te gebruiken. Bij elke collecte wordt verwezen naar meer informatie over het project. In de brochure staan ook tips voor een maximale collecteopbrengst, nuttige achtergrondinformatie en afdrachtgegevens

Bijzondere momenten

Een aantal collecten is verbonden aan bijzondere momenten. Zo collecteer je bijvoorbeeld op de zondag na bevrijdingsdag voor een project in Oekraïne, op Biddag voor boeren in Oeganda en op Wereldvluchtelingendag voor Syrische vluchtelingen in Libanon.

Geloven in delen

Jurjen de Groot, directeur van de dienstenorganisatie, is dankbaar dat ieder jaar weer zoveel gemeenten collecteren voor het werk van Kerk in Actie en de Protestantse Kerk als geheel. “Als Protestantse Kerk en Kerk in Actie gelóven we in wat we vragen. Met het collecterooster kun je daaraan handen en voeten geven, in afhankelijkheid van onze God. We vertrouwen erop dat Hij - ook in 2024 - ons werk wil zegenen. Dan zal er genoeg zijn voor velen.”

Extra exemplaren nodig?

Diakenen, zwo-commissies en kerkrentmeesters krijgen het collecterooster 2024 toegestuurd, het is ook online te vinden. Extra exemplaren kun je via de onderstaand button bestellen via de webwinkel van de Protestantse Kerk.

Lees hoe je als gemeente een van de actielanden van Kerk in Actie kunt steunen: