Nieuw: vakantiegids 2023 van Het vakantiebureau

Het Vakantiebureau organiseert ook in 2023 vakanties met aandacht voor senioren en mensen met een zorgvraag. Ook zijn er speciale vakantieweken voor mensen met een lichamelijke of meervoudige beperking. In de nieuwe vakantiegids zijn alle vakantieweken in 2023 te vinden. Je kunt de gids downloaden, maar ook per post aanvragen.

Allerlei activiteiten

De vakanties van Het vakantiebureau worden verspreid door het jaar georganiseerd en vinden plaats in de zorghotels Dennenheul in Ermelo, Nieuw Hydepark in Doorn en hotel IJsselvliedt in Wezep. Ook zijn er vaarvakanties op het schip de Prins Willem-Alexander. Tijdens de vakantieweken worden er allerlei activiteiten georganiseerd. Gasten kunnen wandelen of (rolstoel-/duo-) fietsen in de prachtige omgeving van de hotels, mee met een excursie, deelnemen aan een spel of genieten van een optreden. Liever een boek lezen, puzzelen of lekker buiten zitten? Dat kan ook. Niets moet, (bijna) alles mag in zo’n vakantieweek.

Open protestant-christelijk karakter

Een team van ervaren vrijwilligers is tijdens de vakantieweek aanwezig om de vakantiegasten waar nodig te ondersteunen. Ook als men een zorgvraag heeft, staan de vrijwilligers klaar: verpleegkundigen en verzorgenden continueren de zorg zoals gasten dat thuis gewend zijn.

De vakantieweken hebben een open protestants-christelijk karakter: iedereen is van harte welkom! Een predikant of geestelijk verzorger is aanwezig, verzorgt de zondagse viering en is beschikbaar voor een goed gesprek. De vakantieweken worden mede mogelijk gemaakt door de Protestantse Kerk Nederland.

Vakantiegids 2023 aanvragen

Ken je senioren of andere mensen met een zorgbehoefte in je gemeente voor wie een vakantie van Het vakantiebureau geschikt is? Wijs ze op deze vakantiemogelijkheden. Download de digitale vakantiegids of kijk op hetvakantiebureau.nl. Op deze website kun je ook een papieren vakantiegids aanvragen.

Reserveren voor een vakantie kan het beste online, maar ook via een papieren reserveringsformulier. Alle gasten die al eens eerder met Het vakantiebureau op vakantie zijn geweest, ontvangen de nieuwe vakantiegids met reserveringsformulier begin december in de bus. Je kunt ook extra vakantiegidsen aanvragen om uit te delen op een ouderenbijeenkomst of mee te geven aan een pastoraal medewerker bij een huisbezoek. Stuur dan een mail naar info@hetvakantiebureau.nl

Vrijwilliger worden?

Lijkt het je leuk om de vakantiegasten een heerlijke onbezorgde week te bezorgen? Meld je dan aan als vrijwilliger via hetvakantiebureau.nl/vrijwilliger. Voor meer informatie over vrijwilligerswerk bij Het vakantiebureau kun je contact opnemen met Wim van der Tas, coördinator vrijwilligers, wvandertas@hetvakantiebureau.nl of 0343 - 74 58 98.

Lees ook: