Protestantse Gemeente Heerenveen lanceert campagne ‘Houd moed. Heb lief’

Sinds vorige week wapperen er vlaggen met de tekst ‘Houd moed. Heb lief’ aan de kerkgebouwen van de Protestantse Gemeenten Heerenveen. Gemeenten die ook zo’n vlag willen, kunnen die bestellen bij ds. Anne-Meta Kobes.

Update 15 december 2020: Voor vlaggen en andere uitingen met 'Houd moed, heb lief' kunt u contact opnemen met Kits Reklame. https://www.kitsreklame.nl/. Mail naar info@kitsreklame.nl. Zij hebben dit mooie project van de Protestantse Gemeente Heerenveen overgenomen. Op http://protestantsheerenveen.nl/houdmoed zijn kosteloos bestanden te downloaden voor divers gebruik.

Naast de vlaggen, zijn er ook posters met deze tekst in Heerenveen te zien. Ds. Kobes: “Bij het kerkblad hebben we een poster met de tekst ‘Houd moed. Heb lief’ toegevoegd met de oproep: deel deze woorden, hang ze voor je raam! We hopen dat Heerenveen geestdriftig rood zal kleuren en deze woorden in elke straat mensen inspireren kunnen.”

Ook op Facebook gaat de banner als een lopend vuurtje: iedereen kan de woorden toevoegen als kader aan zijn of haar profielfoto.

De woorden van 1 Korinthe 13:7 liggen als basis onder deze banner. 'Door de liefde verdraag je alles wat er met je gebeurt. Door de liefde blijf je geloven en vertrouwen. Door de liefde blijf je altijd volhouden' (Bijbel in Gewone Taal) Het is de liefde die ons moed geeft!

Belactie ‘Geef me er 5!’

Naast de banner krijgt de liefde binnen de Protestantse Gemeente Heerenveen ook in de volgende acties vorm: er is de belactie Geef me er 5! opzet waarin gemeenteleden vijf personen bellen, simpelweg om te vragen hoe het gaat - hoe hun dag er uitziet: contact en uitwisseling.

Ds. Kobes: “In deze onzekere tijd die ons wellicht verlammen kan, laten we ons in beweging brengen door de liefde. Door de Ene die Liefde is.”

De actie uit Heerenveen wordt enthousiast ontvangen. Zo gaan ze in Hoogeveen en Tjalleberd-De Knipe de poster ook toevoegen aan hun kerkblad en de vlaggen komen komende week ook te wapperen in o.a Menaam, Zwolle, Wezep, Tjalleberd-deKnipe, Jorwert, Gorredijk en Velp.

Ook meedoen aan deze campagne?

Bestel dan een vlag bij de Protestantse Gemeente Heerenveen. Er zijn twee verschillende formaten van de ‘Houd Moed. Heb Lief’ vlag met het logo van de Protestantse Kerk.

1. Gevelvlag (zoals aan een huis) 225x150 cm
  2. Baniervlag staande mast, met tunnelzoom boven 120x350 cm.

Bestellen kan door een mail te sturen naar naar amkobes@gmail.com. Levertijd is ongeveer een week. Kosten: productiekosten + verzendkosten. De kosten zijn zo’n €80 per vlag, maar dit bedrag wordt lager naarmate er meer bestellingen zijn.

Zie ook: interview met ds. Anne-Meta Kobus in het Friesch Dagblad