The Passion 40daagse: doet jouw gemeente mee?

Eenvoudig een laagdrempelig paasevent in jouw gemeente organiseren? Doe in aanloop naar The Passion mee met The Passion 40daagse!

Unieke kans

In aanloop naar de landelijke Passion op Witte Donderdag 2023, dus in de Veertigdagentijd, organiseert de Protestantse Kerk The Passion 40daagse. Gemeenten in heel Nederland kunnen hieraan meedoen door een concert en een paaswake te organiseren: een unieke kans om het verhaal van Pasen op een aansprekende en laagdrempelige manier te delen in je dorp, stad of wijk.

Hoe het werkt

Elke gemeente die meedoet organiseert zowel een concert als een paaswake. Deze twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Meedoen is gratis en eenvoudig. Bij het organiseren van de paaswake wordt je gemeente door de Protestantse Kerk ondersteund met ideeën en materialen. Hierbij is er alle ruimte voor eigen invulling. Het aansluitende concert wordt gegeven door artiesten die verbonden zijn aan Zingen in de Kerk, onderdeel van de Protestantse Kerk. Het enige wat je hoeft te doen is de artiest van jouw keuze aanvragen. Kortom: als je je kerk openstelt en voor een enthousiaste kartrekker zorgt, ben je al een heel eind! Doe je mee met The Passion 40daagse, dan krijg je een replica van het Passionkruis te leen dat je als centraal element bij het concert en de paaswake kunt inzetten.

Uit liefde voor jou

Het thema van The Passion 40daagse is, net als The Passion zelf: Uit liefde voor jou. Deze woorden laten zien dat je voor iemand van betekenis wilt zijn. Jezus heeft ons laten zien hoe je dat kunt doen. Hij gaf zijn tijd, zijn aandacht en zelfs zijn leven uit liefde voor mensen. In de Veertigdagentijd geven we Zijn liefde door: aan mensen dichtbij en ver weg.

Aanmelden

Op thepassion40daagse.nl vind je alles over The Passion 40daagse. Je leest er meer over het organiseren van een paaswake en je vindt er een overzicht van artiesten die jouw gemeente (gratis) kan boeken voor een concert. Via het aanmeldformulier op de website kun je de artiest van jouw keuze aanvragen. Let op: dit kan tot 20 januari 2023.