Filter agenda-items:
Een activiteit in jouw kerk?
Dien een agenda-item in

sep

Zomer Bijbeluur Walterswald 2024

Schatgraven in de Romeinenbrief. Dat is de insteek van de Zomer Bijbellezingen in Wâlterswâld op 12 juni, 26 juni, 10 juli, 14 augustus, 28 augustus, 11 september en 25 september.

Het is alweer het negende seizoen dat ds. K.H. Bogerd een zevental avonden Bijbeluur verzorgt. Hij is hervormd predikant van Wâlterswâld en verleent bijstand in het pastoraat van Noordhorn-Saaksum en Vriezenveen.

Thema van de Bijbelavonden is de brief van de apostel Paulus aan de christelijke gemeente van Rome. Ds. Bogerd zegt daarover: “Ik vind het heerlijk om voor en met allerlei mensen door een Bijbelboek heen te trekken, zowel met het oog op ons hart, als voor ons leven van elke dag. En daarnaast om elkaar te ontmoeten en ook samen te zingen.”

De Bijbeluuravonden vinden plaats in Maranatha (tegenover de kerk Tsjerkeloane 75) op de volgende woensdagavonden: 12 juni, 26 juni, 10 juli, 14 augustus, 28 augustus, 11 september en 25 september.

De avonden beginnen om 19.30 uur en eindigen om 20.30 uur. Na afloop staat de koffie klaar. De
toegang is vrij. De avonden zijn ook digitaal te volgen via hervormdwouterswoude.nl of kerkdienstgemist.nl.

Deze bijeenkomst is niet georganiseerd door de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk.

Demonstratie Donkey Mobile: baanbrekende kerk app

Via zoom

Ontdek waarom 110.000 gebruikers en 450 kerken zo enthousiast zijn over onze kerk app.

Bent u op zoek naar manieren om uw gemeente nog beter te verbinden in dit digitale tijdperk? Sluit u dan aan bij onze maandelijkse demonstratie van Donkey Mobile, de baanbrekende kerkapp die al vele kerken heeft geholpen om meer betrokken te zijn. In deze interactieve sessie laten we zien hoe onze app het gemeenteleven verrijkt maar geven ook praktische voorbeelden van gebruik en tips. Een mooie gelegenheid om te zien hoe we kerken nou precies helpen! Ps. als bonus hebben we een introductie van Donkey Touch de manier om het digitale geven aan de fysieke kerkdienst te koppelen!

sep

Cursus Geestelijke zorg en trauma

Amsterdam, Vrije Universiteit

Psychologische en theologische verdieping verbonden met de beroepspraktijk

Geestelijk verzorgers, pastores en predikanten hebben in hun werk regelmatig te maken met mensen die een ingrijpende gebeurtenis hebben meegemaakt. Hoe treed je deze mensen tegemoet en wat kun je voor hen betekenen, juist vanuit je eigen deskundigheid? De cursus omvat 4 bijeenkomsten met ieder 2 inleidingen en andere werkvormen waarin deelnemers zich de thematiek eigen kunnen maken. De thema's die aan bod komen zijn: bijeenkomst 1: psychotrauma: inleiding en theorie bijeenkomst 2: trauma, levensloop en identiteit bijeenkomst 3: trauma, cultuur en religie bijeenkomst 4: ouderdom en posttraumatische spiritualiteit

Januari

Februari

Maart

mrt
mrt

Conferentie Classicale Werkgroep Kerk en Israël Zuid

Oostmalle, België

De jaarlijkse conferentie van de Classicale Werkgroep Kerk en Israël Zuid te Oostmalle vindt plaats op 25-26 maart 2025.

In 2024 was het thema 'Kan profetie de democratie redden?' Het thema voor de conferentie van maart 2025 wordt dit najaar bekend. Reserveer de data alvast in uw agenda! We hopen u op deze 43ste conferentie te mogen ontmoeten. De website Joods-Christelijke Dialoog wordt medio 2024 volledig vernieuwd en uitgebreid.

Een activiteit in jouw kerk?
Dien een agenda-item in