Lutherse Kerkenradendag

4 feb 2023 10:00, Evangelisch-Lutherse Gemeente Zwolle (Koestraat 2-4, 8011 NK Zwolle)

Pijl naar links Alle agenda-items

Op zaterdag 4 februari organiseert de Evangelisch-Lutherse Synode de landelijke kerkenradendag 2023 in de lutherse gemeente Zwolle.

U bent van harte uitgenodigd! Participatie van iedereen die zich betrokken weet bij ‘het lutherse’ in gemeenten, kernen, brandpunten en vierplaatsen (niet enkel kerkenraadsleden) is nadrukkelijk gevraagd. Wij willen deze dag immers gezamenlijk met u het gesprek voeren over de toekomst van de landelijke lutherse gemeenschap.

Programma (onder voorbehoud)

• 10.00 uur: inloop met koffie en thee
  • 10.30 uur: welkom en korte viering
  • 11.00 uur: begin programma
  • 12.30 uur: lunch
  • 13.30 uur: vervolg programma
  • 16.30 uur: sluiting, met aansluitend ruimte voor informele ontmoeting bij een hapje en drankje

Tijdens het programma komen drie inhoudelijke thema’s aan de orde. Allereerst het vervolgproces van de visienota Voor de wind zeilen, gericht op de duurzame vindbaarheid van ‘het lutherse’ in de toekomst. Daarnaast wordt stilgestaan bij het Inspiratiefestival 2023 op Terschelling, waar wij als lutheranen bij aansluiten. Het derde thema van de dag is de dertiende internationale Assemblee van de Lutherse Wereldfederatie (LWF), die in september 2023 in Krakau (Polen) zal plaatsvinden. Voor plaatselijke gemeenten zijn er programma’s om deel te nemen. Kortom: uw aanwezigheid is gevraagd!

Meld u aan via onderstaand formulier of bij het lutherse synodesecretariaat: els@protestantsekerk.nl.

Graag per persoon een formulier invullen:

In Evangelisch-Lutherse Gemeente Zwolle (Koestraat 2-4, 8011 NK Zwolle)