De programma's vind je in het PDF document in de bijlage.

Korte beschrijving van de programma's:
Bijbelverhalen kennen we allemaal. Zeker de bekende(re) bijbelverhalen. Maar echt inleven in de personen die een rol spelen in het bijbelverhaal, echt de diepte van het verhaal leren kennen, dat durven we vaak niet aan of vinden we saai. Met dit item gaat het verhaal letterlijk en figuurlijk voor de jongeren leven. Daarnaast krijgt de predikant of kerkelijk werker de kans om exegese te doen met de jongeren. De theologische achtergrond helpt om begrip van het bijbelverhaal te krijgen.

Je vindt in de bijlage een compleet programma voor twee voorbereidende bijeenkomsten, een weekendje of nachtje weg (vooraf aan de eredienst) waarin de musical in elkaar gezet wordt, en opzet voor de eredienst met de musical. Het resultaat is een zondagse eredienst, die voor het overgrote deel gevuld is met een musical, gemaakt door jongeren.

Dit item is iets anders dan andere Provider items: wat groter, wat meer voorbereiding, wat meer betrokken vrijwilligers, wat meer jongeren. Het resultaat is dan ook groter: een bijbelverhaal wordt doorleefd, een mooie eredienst met volle medewerking van de jongeren wordt gevierd, de jongeren leren elkaar beter kennen en hebben veel lol samen en meerdere generaties doen mee.

Doelen van de bijeenkomsten:
• De deelnemers doorleven een bijbelverhaal en vergeten dat verhaal nooit meer.
• De deelnemers leren de theologische achtergrond van het bijbelverhaal kennen.
• De deelnemers krijgen de kans hun (nieuw gevonden) talenten te ontwikkelen.