Overzicht zomeractiviteiten

Pijl naar links Ideeën

In dit overzicht vind je wat organisaties aanbieden aan zomeractiviteiten. Denk aan tips voor het afsluiten van het jeugdwerkseizoen tot het aanbod van zomer-, werk- of sportvakanties en kampen.

Tips afsluiting jeugdwerkseizoen

HGJB

Sluit het seizoen voor de kinderen, tieners en jongeren af met een spetterende activiteit en bedank de jeugdwerkleiders voor hun creativiteit en inzet!

Compleet programma voor het Vakantie Bijbel Werk (VBW). Brengt kinderen (en hun ouders) van binnen en buiten de gemeente laagdrempelig in aanraking met het Evangelie.

Leeftijd: van 4 tot 11 jaar

Andere organisaties

Bij de afsluiting van een jeugdwerkseizoen is het leuk om een gezellige activiteit te ondernemen met de jongeren. Goed in vorm is onderdeel van het Interkerkelijk Kenniscentrum voor kinder- en jongerenwerk vanuit de kerk.

Zomer-, sport- en werkvakanties in het binnen- en buitenland

We beseffen ons dat dit overzicht niet compleet is en dat we niet alle zomer-, sport- en werkvakanties genoemd hebben die landelijk aangeboden worden. Toch hopen we hiermee een mooi overzicht te geven van wat er mogelijk is!

Let op: Bekijk voordat je je aanmeldt voor een kamp of vakantie welke veiligheidsvoorwaarden de desbetreffende organisatie heeft. Denk hierbij aan of de organisatie zich verbonden heeft aan de gedragscode voor Veilige Kampen, of er protocollen rondom veiligheid zijn, hoe het aannamebeleid van nieuwe medewerkers is, wordt er een VOG aangevraagd voor medewerkers en gaat er bijvoorbeeld een gediplomeerde EHBO-er mee?

Meer informatie over Veilig Jeugdwerk vind je hier

HGJB

Vakanties met impact. Fun, faith & friends!

Leeftijd: van 8 jaar tot en 18 jaar en ouder

Werkgroep Evangelisch-Lutherse Jeugdwerk Activiteiten (WELJA)

Stichting Vakantiekampen organiseert al meer dan 100 jaar zomerkampen voor diverse leeftijden. De SVK maakt onderdeel uit van de Werkgroep Lutherse Jeugdactiviteiten (WeLJa). Ze organiseren tentenkampen, zeilkampen, een actief kamp en weekenden.

Leeftijd: van 7 tot 18 jaar

IZB

“Samen met andere teamleden organiseer je een recreatieprogramma op een camping in Nederland en deel je je geloof. Want dat is typisch Dabar: midden in het dagelijkse leven op de camping in woorden en daden getuige zijn van Gods liefde voor mensen”.

Leeftijd:  vanaf 18 jaar (soms vanaf 17 jaar)

Andere organisaties

Vanaf deze zomer organiseert Stichting Present bijzondere reizen in eigen land. Tijdens deze 10-daagse reis zetten jongeren zich in voor én met mensen die leven in armoede of eenzaamheid.De Present Xperience is al op 7 locaties in het land. Op iedere locatie werk je samen met andere doelgroepen. Komende jaren gaat Present het aantal locaties verder uitbreiden.

Leeftijd: tussen 14 en 27 jaar

"De YMCA vindt het belangrijk dat ieder kind op vakantie kan, en daarom is een belangrijk onderdeel van het werk het organiseren van zomerkampen en -activiteiten. Dit gebeurd vanuit de landelijke organisatie (zie Y Camps en Fun2Stay), maar ook in veel gemeentes".

Leeftijd: vanaf 6 tot 18 jaar

Iedere zomer organiseren we toffe vakantieweken waarin vluchtelingen- en Nederlandse jongeren elkaar ontmoeten.

Leeftijd: vanaf 13 tot 30 jaar

“Sport, geloof en avontuur vormen de ingrediënten voor de avontuurlijke en vaak levensveranderende outreaches die wij organiseren”.

Leeftijd: van 9 tot 18 jaar

“Tijdens deze reis lever je een dag een uitdagende sportieve prestatie, door te wandelen, hardlopen of mountainbiken. Je strijdt voor gerechtigheid: een ultieme uitdaging, op een bijzondere plek, waarmee we de allerarmsten en vervolgde christenen steunen”.

Leeftijd: vanaf 16 jaar

“Ga mee met World Servants en ontdek dat een werkvakantie in een ontwikkelingsland ook jouw leven verandert. Je maakt nieuwe vrienden, ontdekt andere culturen en verlegt grenzen. Een ander dienen verandert alles!”.

Leeftijd: vanaf 16 jaar

“Together for a better world. Met een werkvakantie ga je op reis in kleine groepen. In een paar weken ontdek je dat de wereld groot is: in kilometers, in klimaat, in landschappen en in cultuur variaties”.

Leeftijd: Vanaf 15 jaar

Korte reizen / Outreach

“Wil jij je graag gaan inzetten om te bouwen aan Gods koninkrijk? Er zijn mogelijkheden genoeg: voor avonturiers, creatievelingen, tieners, groepen en ook voor gezinnen. Ga mee op een korte outreach... en bereik de wereld met het Evangelie!”.

Leeftijd: vanaf 18 jaar

“Heb jij een verlangen om naar de vervolgde kerk te gaan? Wil je ontdekken hoe de Here God jou gebruikt? En geloof je dat jouw gebed verschil maakt? Ga dan met ons mee op reis!”.

Leeftijd: vanaf 18 jaar