Bijbeltekst
Toen reed Naäman met zijn paarden en zijn wagen naar het huis van Elisa. Daar bleef hij buiten wachten. Elisa stuurde iemand naar hem toe met de volgende boodschap: ‘U moet u gaan wassen in de Jordaan, en zeven keer onder water gaan. Dan zal uw huid weer gezond worden.’ Toen Naäman dat hoorde, werd hij kwaad. Hij zei: ‘Die man kan toch zelf wel naar buiten komen en bidden tot de Heer, zijn God? Als hij dan met zijn hand over de zieke plek strijkt, zal mijn huid wel weer gezond worden!
2 Koningen 5: 9-11

Nodig

• koffie/thee
  • melk/suiker/roerstaafjes
  • bekertjes
  • limonade
  • verpakte koekjes

Toelichting
Tussen alle activiteiten door is het soms ook even goed om een moment van rust te nemen. Dat heb je nodig in je werk maar ook tijdens alle activiteiten die je bij kliederkerk kunt doen is ‘gewoon even helemaal niets doen’ ook goed. Rust maakt je creatief en geeft je even tijd om te bezinnen over alles wat je gehoord, gezien en gedaan hebt.

Uitleg activiteit
Drink met jong en oud een gezellig kopje koffie, thee of limonade en pak wat lekkers erbij. Kom even tot rust. Of praat met elkaar eens door over de volgende vragen.

Voorbeeld gespreksvragen
Hoe zou jij reageren als er een bekend en belangrijk persoon voor je deur zou staan? En is dat anders dan bij een niet bekend en niet belangrijk persoon?
Waarom zou Elisa niet zelf naar buiten komen?