Dagelijks brood - manna in de woestijn | Samen eten

Pijl naar links Ideeën

Bij kliederkerk is samen eten belangrijk. Het is een natuurlijk moment waarin je elkaar beter leert kennen. Hieronder vind je ideeën voor jullie maaltijd rondom het bijbelverhaal ‘Dagelijks brood - manna in de woestijn’. Samen eten kan door een simpele maaltijd of high tea, iedereen kan wat meenemen óf je schotelt juist een heerlijke maaltijd voor. Let op dat de maaltijd voor verschillende generaties lekker en gezellig is.

Voorbeelden

Je vindt hieronder ideeën om samen te eten op een manier die past bij het thema Dagelijks brood - manna in de woestijn’. Kijk wat haalbaar is bij jullie locatie of buiten én wat het beste bij jullie past.

• Maak een feest van het samen eten! Benoem je dankbaarheid voor de overvloed. Benoem het delen met elkaar van die overvloed. Benoem ook het delen van die overvloed met mensen die er niet bij zijn.
  • Je kunt de deelnemers vragen een (houdbaar) product mee te nemen voor de Voedselbank. Kijk op de website van de Voedselbank naar wat de mogelijkheden zijn in jullie regio.
  • Laat iedereen zijn of haar lekkerste gerecht meenemen. Zet alles op een grote tafel en maak een kleurrijk buffet. Zo verzamel je met elkaar een heerlijke maaltijd: meer dan genoeg voor iedereen! Wel vooraf even op de uitnodiging zetten….
  • Ideeën die passen bij het thema: