De (kerst)boom in!

Bijbeltekst

Nodig
- Grote kartonnen bekers
- Kleine prijsjes voor in de bekers
- Rood en groen crèpepapier
- Elastiekjes
- Lijmpistool
- Groot stuk karton of houten paneel
- Bruin papier voor de boomstam
- Kleine (tennis)bal

Uitleg activiteit
Zorg dat je bekers hebt waar het balletje in past waarmee gegooid wordt.
Stop de prijsjes in de bekers.
Vouw crèpepapier één keer dubbel en knip er grote cirkels uit. Vouw de cirkels om de bovenkant van de bekers, zet het vast met een elastiekje.
Plak de onderkant van de bekers op het karton of houten paneel, in de vorm van een kerstboom.
Plak een boomstam van bruin papier onder de kerstboom.
Gooi met een balletje in de bekers (probeer eerst zelf een keer uit of het crèpepapier dik/dun genoeg is om kapot te gooien).

Voorbeeld gespreksvragen

• Soms willen we wel met iets gooien of iets kapot maken als we boos zijn. Boos zijn is één van onze gevoelens, net zoals blij of verdrietig zijn. Wanneer voelde jij je boos?
  • Jezus had ook al die gevoelens, Hij was ook wel eens boos of verdrietig. Christenen geloven dat Jezus laat zien hoe God is. Hij weet dus hoe het voelt om boos, blij of verdrietig te zijn. Hoe is dat?