Emmaüswandeling (Buiten)

Pijl naar links Ideeën

Bijbeltekst
Lucas 24:13
Op diezelfde dag gingen twee leerlingen van Jezus op weg naar het dorp Emmaüs. Dat dorp ligt ongeveer 12 kilometer van Jeruzalem. Ze spraken met elkaar over alles wat er gebeurd was.

Nodig

• Een korte wandelroute
  • Onderstaande gespreksvragen

Toelichting
Laat mensen twee aan twee samen op pad gaan, net als de Emmaüsgangers. Bijvoorbeeld een (groot)ouder en kind samen.

Uitleg activiteit
Zet een korte route uit van ongeveer tien minuten met als start- en eindpunt jullie kliederkerklocatie. Maak hier een kaartje van en print deze een aantal keer uit. De tweetallen die op pad gaan geef je het kaartje en gespreksvragen mee.

Ga net als de Emmaüsgangers op pad!
Maak twee aan twee een wandeling met de volgende opdrachten.

Wees allebei eerst 5 minuten stil terwijl je wandelt. Je kunt dan nadenken of letten op de natuur om je heen.
Daarna kun je om de beurt de volgende zinnen aanvullen. Luister goed naar elkaar.

• Waar was jij de afgelopen tijd verdrietig of teleurgesteld over?
  • Wat hoop jij?
  • Ik zou aan Jezus willen vragen …