Wat Jezus deed, dat wil ik ook

Pijl naar links Ideeën

Doelen van deze bijeenkomst:
• De kinderen leren dat Jezus al tijdens Zijn leven liet zien dat God mensen liefheeft door te genezen, te vergeven en te zegenen.
• De kinderen leren dat God zelfs door de dood van Jezus liet zien hoeveel Hij van mensen hield: door net als hen te sterven.
• De kinderen verkennen de fysieke aspecten van de ‘liefdedaden’ van Jezus.
• De kinderen denken na over hoe ze Jezus zouden kunnen navolgen in wat Hij deed.

Samenvatting:
Jezus wilde door Zijn daden laten zien hoeveel God van alle mensen houdt en dat het koninkrijk van God een beetje dichterbij komt als je doet wat Jezus deed. Deze bijeenkomst open je met een spiegel-oefening. Vervolgens verkennen de kinderen de fysieke aspecten van Jezus’ daden van Gods liefde voor mensen: prediken, genezen, vergeven, zegenen. Bij verschillende Bijbelteksten stel je de vraag: 'wat doet Jezus hier precies?'. Vervolgens zoeken de kinderen plaatjes van mensen bij wie Jezus zou willen zijn als Hij nu op aarde was. Wat zou Jezus volgens hen doen voor deze mensen? Wat zouden de kinderen zelf kunnen doen? Hoe zouden ze Jezus kunnen nadoen of navolgen, bijvoorbeeld op school, thuis, in de kerk of op de sportclub?
Uiteindelijk werd Jezus gedood terwijl Hij God liefde liet zien, hoe kan dat nou?! Je bespreekt kort dat Gods liefde ook - of juist- zichtbaar wordt door Jezus lijden en sterven. Tenslotte sluit je af met het opschrijven van een naam bij wie jullie dichtbij willen zijn, net als Jezus.

Werkbladen:

• Werkblad 12.1 – De daden van Jezus
  • Werkblad 12.2 – Hoe doen jullie dat?

Het programma en de werkbladen vind je in de downloads hiernaast.