Classis Friesland wordt Classis Fryslân

Het allereerste besluit dat de Classis Friesland in haar eerste vergadering mei 2018 nam, was de verandering van haar naam. Classis Friesland werd op classisniveau direct gewijzigd in Classis Fryslân. Inmiddels heeft de Kleine Synode deze naamswijziging vastgesteld voor heel onze kerk.

De Classis Fryslân reageert blij: "De Classis Fryslân is blij dat de Kleine Synode heeft besloten de naam 'Fryslân' definitief in heel de kerk te gebruiken om de Friese classis mee aan te duiden. Net als de Réunion Wallonne, de Evangelisch Altreformierte Kirche en de Gereja Kristen Indonesia Nederland, is nu ook de Classis Fryslân in vertegenwoordigd onder de naam uit het eigen taalgebied. Johannes 10:3 is hiermee voor de Classis Fryslân op nieuwe wijze werkelijkheid geworden: 'Hy ropt syn eigen skiep by de (eigen) namme - Hij roept zijn eigen schapen bij hun (eigen) naam."