De veertigdagentijdkalender uitdelen? Bestel nu!

'Ga mee!' is het thema van de veertigdagentijdkalender 2024. Het is een uitnodiging om samen op zoek en op pad te gaan in de bijzondere tijd op weg naar Pasen. De veertigdagentijdkalender helpt je om deze periode bewust te beleven. Bestel de kalender voor slechts 1 euro per stuk voor al je gemeenteleden!

Samen in actie

De kalender sluit aan bij het jaarthema ‘Ga mee! Samen getuigen van geloof, hoop en liefde’ van de Protestantse Kerk. De verschillende weekthema’s roepen op om in de Veertigdagentijd samen in actie te komen door bijvoorbeeld te vasten, naar Jezus te komen, je leven te heiligen en het brood te delen. Aan de hand van de bijbelteksten kijken we naar wat de Bijbel ons daarover vertelt en hoe dat ons inspireert in ons eigen leven.

Op weg naar Pasen

Deze veertigdagentijdkalender helpt om dagelijks even stil te staan en deze periode bewust te beleven. Voor elke dag is er een overdenking, aangevuld met liederen, gebeden en citaten. Zo komen we iedere dag een stapje dichter bij Pasen.

Bekijk een inkijkexemplaar

Vastenactie Kerk in Actie

Via de veertigdagentijdkalender kun je meedoen met de vastenactie van Kerk in Actie. Door iets te laten of juist te doen voor een ander spaar je mee voor het veertigdagentijdproject in Colombia. Kerk in Actie ondersteunt er kansarme jongeren die op zoek zijn naar werk. Ze leren in hun eigen omgeving hoe ze aantrekkelijke en gezonde maaltijden kunnen koken, onder andere in een rijdende kookschool.

Veertigdagentijdkalender bestellen

De veertigdagentijdkalender uitdelen in de gemeente? Bestel de exemplaren (voor 1 euro per stuk) tijdig via onderstaande button. De veertigdagentijdkalender wordt vanaf eind januari toegestuurd.