In actie voor de Voedselbank? Bestel de gratis voedseltas!

De Voedselbank heeft een groot tekort aan houdbare producten. Jouw kerk kan hierbij helpen! Kerk in Actie heeft een hippe, duurzame, linnen tas beschikbaar waarin gemeenteleden hun producten naar de kerk kunnen meenemen. Ze kunnen de tas gratis bestellen bij Kerk in Actie.

De armoede in ons land groeit: een miljoen Nederlanders leeft onder de armoedegrens. Een groeiend aantal kinderen gaat met een lege maag naar school. Vanuit 172 lokale voedselbanken en met 13.000 onbetaalde vrijwilligers helpt de Voedselbank wekelijks zo’n 120.000 mensen, waarvan een derde kind is. Gezinnen die gebruikmaken van de Voedselbank zouden anders niet genoeg te eten hebben.

Tekort aan houdbare producten

De Voedselbank is volledig afhankelijk van voedseldonaties, waardoor de voedselvoorziening verschilt per week. Veel voedsel komt van bedrijven en supermarkten. Het goede nieuws is dat zij steeds minder voedsel verspillen. Het minder goede nieuws is: daardoor blijft er minder over voor de voedselbanken.

Er is vooral een tekort aan houdbare producten als zonnebloemolie, rijst en koffie. Daarom heeft de Voedselbank de hulp van de Protestantse Kerk en Kerk in Actie ingeroepen, en gevraagd of kerkleden kunnen meehelpen deze producten in te zamelen. Het complete lijstje vind je hier.

Organiseer je met je gemeente een actie voor de Voedselbank? Wijs je gemeenteleden op de voedseltas van Kerk in Actie. Via kerkinactie.nl/tas kunnen ze deze tas gratis bestellen.

Overzicht van alle inleverpunten voor de Voedselbank

Dit berichtje kun je in het kerkblad of in de kerkapp plaatsen:

Een gratis tas voor inzameling producten Voedselbank

Meer dan een miljoen mensen in Nederland leven in armoede. De Voedselbank kan de vraag nauwelijks aan. Jij kunt in actie komen! Door het inzamelen van lang houdbare producten wordt de Voedselbank enorm geholpen. Kerk in Actie heeft een hippe, duurzame gratis tas beschikbaar, waarin je de producten naar de kerk kunt brengen. Bestel de gratis tas via kerkinactie.nl/tas.

Lees ook: