Kerstchallenge 2023 'Ga mee!'

Met de KerstChallenge beleef je het Kerstverhaal in de vorm van spellen. Ieder jaar vanuit een ander perspectief en rond een ander thema. Je speelt de KerstChallenge als groep in je eigen gemeente, net als duizenden andere kinderen en tieners in heel Nederland.

Ga mee!

Het thema is dit jaar ‘Ga mee!' en sluit aan bij het jaarthema van de Protestantse Kerk. Met de KerstChallenge ga je dit jaar letterlijk op pad. Weet jij wat te doen in lastige situaties of als het even tegenzit? Ontdek het met de KerstChallenge!

Kies zélf een speelmoment

Speel de KerstChallenge op een eigen gekozen moment in december. Er is dus niet een vaste avond, je kunt het spelen wanneer het voor jouw groep uitkomt.

Tijdlijn

• Op maandag 27 november ontvangen de deelnemers het materiaal digitaal.
  • Op zondag 3 december start de adventstijd en daarmee ook de speelperiode van de KerstChallenge.
  • Na de KerstChallenge kun je je aanmelden voor de actieweek en de PaasChallenge.

Gratis

Er zijn geen kosten verbonden aan het aanvragen en spelen van het spelprogramma. Wel is het mogelijk dat je materiaal aan moet schaffen.

Voorbereiding

Lees eerst de documenten goed door. Neem hier de tijd voor. In de handleiding vind je stap voor stap hoe je je kunt voorbereiden. Haal alle benodigdheden op tijd. Regel vrijwilligers, locaties en nodig de kinderen en/of tieners uit. Op de dag zelf leg je alle benodigdheden op tijd klaar.

Tip

Vooraf aan de KerstChallenge kun je in september of oktober ook meedoen met Sirkelslag, ter introductie van het thema. En met de actieweek in januari zetten jullie je met duizenden andere groepen in Nederland diaconaal in voor het goede doel. Met de PaasChallenge sluit je het thema af en reflecteer je op het afgelopen seizoen.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de challenges gespeeld worden? Klik dan op de kaart hieronder: