Palmpasen & Pasen | Samen eten

Pijl naar links Ideeën

Bij kliederkerk is samen eten belangrijk. Het is een natuurlijk moment waarin je elkaar beter leert kennen. Hieronder vind je ideeën voor jullie maaltijd rondom Palmpasen & Pasen. Samen eten kan door een simpele maaltijd of high tea, iedereen kan wat meenemen óf je schotelt juist een heerlijke maaltijd voor. Let op dat de maaltijd voor verschillende generaties lekker en gezellig is.  Eet smakelijk!

Voorbeelden

• Pasen is zowel moeilijk ('bitter') als vrolijk ('zoet'). Ook in de Joodse traditie van het pesachmaal zie je beide kanten terug. Kies in deze maaltijd voor extra aandacht voor verschillende smaken en de betekenis die ze hebben. Tip: Bekijk eens de werkvorm Pesachmaaltijd.
  • Matses met boter en suiker of jam: De matses verwijzen naar de ongerezen broden die werden meegenomen bij de uittocht uit Egypte. Er was toen geen tijd om het deeg van de broden te laten rijzen. De Israëlieten moesten klaar staan om te vertrekken!
  • Een gekookt ei: Een ei staat voor het nieuwe leven in het land dat God heeft beloofd. Je mag een eitje pellen en opeten.
  • Je kunt ook kiezen voor een groot feestmaal. Jezus leeft! Er is hoop! Vier dat met uitbundige versiering en lekker eten. Misschien kan iedereen zijn of haar favoriete 'feest-eten' meenemen?
  • Proost op het leven met (kinder)champagne.