Pinksteren - Feest van hoop | Samen eten

Pijl naar links Ideeën

Bij kliederkerk is samen eten belangrijk. Het is een natuurlijk moment waarin je elkaar beter leert kennen. Hieronder vind je ideeën voor jullie maaltijd rondom het Pinksteren - Feest van hoop. Samen eten kan door een simpele maaltijd of high tea, iedereen kan wat meenemen óf je schotelt juist een heerlijke maaltijd voor. Let op dat de maaltijd voor verschillende generaties lekker en gezellig is.

Hieronder vind je een ideeën voor jullie maaltijd rondom het pinksterverhaal. Kijk wat haalbaar is in jullie locatie of eventueel buiten én wat het beste bij jullie past.

• Houdt een picknick. Als jullie (buiten)locatie ruim genoeg is en je kunt iedereen zittend laten eten: Zet schalen op tafel met broodjes, serveer soep, fruit en zorg voor drinken.
  • Maak eetbare kampvuurtjes. Snij de vorm van de vlammen uit mango of kaas. Zet dit op een toastje en leg daar halve druiven, zoute stokjes op

Tip: Maak letterlijk een aantal pinkstervuurtjes. Zet vuurkorven neer en laat kleine groepjes broodjes maken om een stok om te roosteren boven een vuurtje. Kijk voor het recept op www.baksels.net/broodjes-om-een-stok