Doelen van deze bijeenkomst:

• De kinderen leren dat God overal te vinden is.
  • De kinderen leren dat God ‘IK ZAL ER ZIJN’ heet en er voor iedereen is.
  • De kinderen vormen zich een mening over de aanwezigheid van God in hun dagelijkse leefomgeving.
  • De kinderen kunnen een gesprek met hun ouders of verzorgers voeren over de aanwezigheid van God in hun dagelijkse leefomgeving.

Samenvatting:
Waar is God te vinden? De kinderen schrijven op waar God volgens hen te vinden is in de kerkzaal tijdens de eredienst. En is God ook te vinden buiten de kerkdienst? Vervolgens maken de kinderen een rebus over de Naam van God. Zijn naam betekent 'Ik ben er voor je en ik zal er zijn', wat vinden de kinderen hiervan? Als gespreksleider deel je ook je eigen ervaringen hierover. Sommige mensen zeggen dat ze God tegenkomen in de natuur. De kinderen tekenen een mooi landschap en ondertussen bespreek je hoe je God kunt ontmoeten in de schepping. Tenslotte bespreek je hoe de kinderen God tegenkomen in de verschillende gebieden van hun eigen leven: oo school, in de kerk, thuis, in de natuur en op het sportveld? Ze krijgen de opdracht mee deze vraag thuis ook eens aan hun ouders te stellen.

Het gehele programma vind je in de eerste bijlage.

Werkbladen:

• Werkblad 1.1 God in de kerkdienst
  • Werkblad 1.2 De Naam van God
  • Werkblad 1.3 Waar is God?
  • Werkblad 1.4 Waar kom jij God tegen in je eigen leven?

De werkbladen vind je in de bijlagen.