Ontwerp je eigen kliederkerkprogramma

Hoe maak je een goed kliederkerkprogramma? Hoe zorg je dat kinderen en volwassenen op een creatieve, leuke en betekenisvolle manier een bijbelverhaal kunnen ontdekken? Met dit ontwerpschema kun je als team zelf aan de slag.

In de bijlagen is een Format ontwerpschema - Mindmap te vinden waarbij je vanuit de kern, vanuit een bijbelverhaal, als team toewerkt naar een lijst met ontdekactiviteiten, elementen voor de viering en voor samen eten. Je vult deze mindmap door het document ‘Format ontwerpschema - Uitwerking’ stap voor stap te volgen. In dit document staat elk onderdeel beschreven. Je vindt hierin gespreksvragen en handige tips.

Dit ontwerpschema is een hulpmiddel. Het helpt om vanuit een gezamenlijk geloofsgesprek een leuk en creatief programma te ontwerpen en om samen te ontdekken, samen te vieren en samen te eten. Natuurlijk kan het zijn dat jij als team net iets anders werkt. Pas het gerust aan naar je eigen context.

Wil je samen met andere kliederkerkteams oefenen met het invullen van dit ontwerpschema? Meld je dan aan voor een online voortrekkerstraining voor kliederkerkteams.

Deel je idee

Heeft jouw team aan de hand van dit ontwerpschema een mooi programma gemaakt? Inspireer andere teams! Je kunt je ingevulde document delen via de besloten facebookgroep of mailen naar kliederkerk@protestantsekerk.nl.