Jeugdambtsdrager

Pijl naar links Alle trainingen

Inhoud en opzet

Je leert in deze training wat je roeping, taak en verantwoordelijkheid is als jeugdouderling of jeugddiaken. Je verdiept je in jouw specifieke rol en ontdekt hoe die zich verhoudt tot vrijwilligers en kerkenraadsleden. Ook is er aandacht voor hoe je ervoor zorgt dat de jeugd in de gemeente de aandacht krijgt die ze verdient en hoe je hen verbindt met de rest van de gemeente.

De training is opgebouwd uit drie actieve online bijeenkomsten van elk twee uur waarin je uitleg krijgt van een deskundige trainer en er veel ruimte is voor uitwisseling en inbreng van jouw eigen situatie.

De thema’s van de bijeenkomsten zijn:

• Ik en mijn roeping en doelgroep
  • Ik en mijn kwaliteiten en taak
  • Ik en mijn opdracht in de praktijk

Achtergrondinformatie en werkmateriaal ontvang je voorafgaand aan de training per e-mail. Daarbij ontvang je ook de link om deel te kunnen nemen aan de Zoom-meeting.

Om de lesstof toe te passen op je eigen situatie, krijg je voorafgaand aan de tweede en de derde bijeenkomst een oefening. Deze wordt uitgelegd aan het eind van de eerste en tweede bijeenkomst en ontvang je per bovendien per e-mail.

Docenten

Hanna Oosterlee, trainer en gemeentebegeleider Hanna Oosterlee, trainer en gemeentebegeleider
Martin de Groot, zelfstandig jeugdwerkadviseur en gemeentebegeleider Martin de Groot, zelfstandig jeugdwerkadviseur en gemeentebegeleider
Erika Zuur, gemeentebegeleider Erika Zuur, gemeentebegeleider

Aanmelden

De training wordt online aangeboden. De online training kan vanuit iedere plaats worden gevolgd; alleen een computer, laptop of smartphone met webcam en microfoon is nodig. Je ontvangt vier werkdagen voor de start van de training een link om mee te kunnen doen.

Training Jeugdambtsdrager mei 2024 - maandag
Trainer: Martin de Groot
13 mei
27 mei
10 juni
Inschrijven kan tot 8 mei 2024
Aanmelden mei 2024

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk, 030-8801880 of een email sturen aan info@protestantsekerk.nl.

Bekijk ook