Vakantie Bijbel Week

Pijl naar links Ideeën

Met het organiseren van Vakantie Bijbel Week bied je kinderen een activiteitenprogramma aan rond een thema vanuit het christelijk geloof. Een week of een aantal dagen lang knutselen, spelletjes doen, zingen en luisteren naar bijbelverhalen. Er wordt een grote tent neergezet waar alle activiteiten plaatsvinden. Een Vakantie Bijbel Week is bedoeld voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Je kunt in aansluiting hierop ook een tienerprogramma aanbieden.

Waarom

Veel kinderen kennen de bijbelverhalen nauwelijks meer. Een Vakantie Bijbel Week maakt het mogelijk dat kinderen op een prettige manier kennis maken met de wereld van geloof. Kinderen uit de gemeente kunnen gemakkelijk vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen die niet kerkelijk betrokken zijn. Als gemeente doe je op deze manier ook een hoop nieuwe contacten op die je kunt uitnodigen voor het reguliere kinderwerk.

Voorbereidingstijd

Begin 3 maanden van tevoren met de organisatie en de PR.

Tips

• Bezoek een toerustingsdag of -avond van de HGJB met jouw vakantiebijbelweek team! Deze worden gehouden in de maand februari.
  • Er is een kant-en-klare Vakantie Bijbel Week map te bestellen met het hele programma voor de week.
  • Kijk of er samenwerking mogelijk is met een (christelijke) basisschool.
  • Je kunt een Vakantie Bijbel Week organiseren naar jouw mogelijkheden. Het programma is naar eigen inzicht uit te breiden of in te korten.
  • Begin tijdig met het werven van medewerkers.

1500 euro

Benodigdheden

Vakantie bijbel week materiaal, accommodatie, benodigdheden voor sport, spel en knutselen.

Info & downloads

Meer informatie over Vakantie Bijbel Werk