Interne vertrouwenspersoon

Pijl naar links Alle trainingen

Overweegt u een aanstelling als vertrouwenspersoon in de kerk? Of hebt u deze al? Dan is de training Interne vertrouwenspersoon onmisbaar!

Wat levert de training op?

• U maakt kennis met de mogelijkheden én grenzen van uw functie als vertrouwenspersoon.
  • U ontdekt uw krachten en valkuilen als vertrouwenspersoon.
  • U leert door praktische oefeningen uw gespreksvaardigheden in te zetten bij complexe kwetsbare situaties.
  • U ontvangt veel (nieuwe) kennis op het gebied van seksueel misbruik en aanverwante zaken.

Inhoud en opzet

Het is belangrijk om je goed voor te bereiden op de functie van vertrouwenspersoon.

Deze training bestaat uit vijf onderdelen die elk een dagdeel duren. Onderdelen van de training zijn o.a.:

• De persoon en de positie van de vertrouwenspersoon
  • Seksueel misbruik: wat is het en hoe ontstaat het?
  • Wat moet je doen als er andere meldingen komen?
  • Gespreksvaardigheden, praktische oefeningen en feedback
  • Aandacht voor preventie

Hier vind je het Programma Training Interne Vertrouwenspersoon. Meer informatie kan je opvragen bij Marianne Bronsveld, coördinator, via info@meldpuntmisbruik.nl of 06-2005 44 52.

Er zijn ervaren trainers bij het Meldpunt Misbruik die deze training geven.

Meer informatie en aanvragen

De training is geschikt voor vertrouwenspersonen uit alle kerkgenootschappen. Voor alle trainingen geldt dat ze doorgaan bij voldoende (minimaal 7) deelnemers. Veel vertrouwenspersonen hebben de training inmiddels met goede resultaten gevolgd.

Het Meldpunt organiseert deze trainingen. Via onderstaande link wordt u automatisch doorgezet naar de website van het Meldpunt, waar u nadere informatie kunt vinden over de trainingen (zoals data en locaties)

Hier kunt u zich ook aanmelden.

Website Meldpunt

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk, 030-8801880 of een email sturen aan info@protestantsekerk.nl.

Bekijk ook