Workshop ´Nieuw Kerkelijk Peil in onze gemeente´

Pijl naar links Alle trainingen

Je hebt als kerkenraad een eerste oriëntatie op het diagnose-instrument Nieuw Kerkelijk Peil gedaan door het volgen van het webinar en/of het lezen van de eerste 10 pagina´s van het werkboek ´Toekomstgericht gemeente-zijn´. Op grond daarvan heb je de intentie om aan de slag te gaan met Nieuw Kerkelijk Peil. Maar voordat je daarover een besluit neemt, wil je eerst stilstaan bij een aantal fundamentele vragen die je je als kerkenraad vooraf moet stellen. Daar gaat deze workshop over.

Inhoud en opzet

De workshop ´Nieuw Kerkelijk Peil in onze gemeente´ gaat om te beginnen in op de vraag hoe je het werken met dit diagnose-instrument als geestelijke oefening kunt zien. Dit is namelijk een belangrijk uitgangspunt voor het proces. Vervolgens zoek je met behulp van verschillende werkvormen een antwoord op een aantal belangrijke vragen vooraf: Waarom willen we Nieuw Kerkelijk Peil inzetten in onze gemeente? Wie neemt het voortouw in het proces? Wie uit de gemeente willen we met het onderzoek bereiken? En met welke intensiteit willen we de gemeente bij het proces betrekken? Aan het eind van deze workshop kun je als kerkenraad een weloverwogen besluit nemen over deelname aan Nieuw Kerkelijk Peil.

Begeleiding

In dit overzicht staat - gerubriceerd per classis - wie beschikbaar zijn voor begeleiding van deze workshop. Je kiest je eigen begeleider en maakt met hem of haar afspraken over de planning van de workshop en de betaling.

Overzicht belegeiders

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk, 030-8801880 of een email sturen aan info@protestantsekerk.nl.

Bekijk ook