infopagina

De jury van de Jongerenprijs

Wie beoordeelt de ingestuurde projecten?

Bekijk nu alle deelnemende projecten!

We stellen je graag voor aan enkele juryleden van de Jongerenprijs 2023

Chesron Sminia (27), Youth Pastor bij WAY - Mozaiek0318 en Muziekdocent, woont in Veenendaal.

Waarom zit jij in de jury?
Als creatieveling en docent ben ik altijd op zoek naar vernieuwing, ontwikkeling en out of the box denken. En hoe vet is het dat dit platform jongeren stimuleert en helpt om hun dromen werkelijkheid te kunnen laten worden?! Dat kan ik alleen maar supporten en daarom draag ik graag mijn steentje bij!

Wat vind jij belangrijk als het gaat om de projecten?
Tijdens de coronatijd ben ik geschrokken van hoe we als maatschappij naar elkaar kijken en hoe individualistisch we kunnen zijn. Ik zou het gaaf vinden als de projecten verbinding brengen. Verbinding tussen verschillende culturen, leeftijden, achtergronden etc. Bij het lezen en beoordelen van de projecten ga ik opzoek naar die verbinding.

Tabitha van Krimpen (24), Jonge Theoloog des Vaderlands, Utrecht

Waarom zit jij in de jury?
Ik zit in de jury omdat ik het belangrijk vind om theologie en levensbeschouwing te verbinden aan maatschappelijke thema’s, in het bijzonder die thema’s die voor jonge mensen relevant zijn, zoals eenzaamheid en klimaat.

Wat vind jij belangrijk als het gaat om de projecten?
Vanuit mijn bedrijfskundige achtergrond ga ik letten op de uitvoerbaarheid van de projecten en ik heb een voorliefde voor ideeën die nieuw en moedig zijn en waarbij buiten de lijntjes wordt gekleurd. Ik ben benieuwd!

Tabitha van Krimpen (24), Jonge Theoloog des Vaderlands, Utrecht
Foto: David Meulenbeld

Maarten Vermeulen (42) woont in Ede en is hoofd BEAM / EO-Jongerendag

Waarom zit jij in de jury?
Ik ben altijd benieuwd naar de plannen en idealen van jongeren. Op dit plekje krijg ik de kans om mee te kijken met allemaal toffe ideeën om de wereld mooier te maken. Love it!

Wat vind jij belangrijk als het gaat om de projecten?
Ik houd ervan als een plan behalve idealistisch ook haalbaar is. Met heel veel kleine stapjes komen we verder dan met enorme projecten die te moeilijk zijn om uit te voeren. Ook ideeën die een beetje prikken en steken en ons helpen om de wereld met andere ogen te bekijken.

Vincenza La Porta (51 jaar) komt uit Amersfoort en is directeur kerkelijk bureau Protestantse Kerk Amsterdam. Ze is auteur van Samen Jong.

Waarom zit jij in de jury?
Ik houd van jongeren en met deze prijs wordt hun creativiteit en denkkracht gestimuleerd. Ik geloof dat elke generatie van belang is, zodat we samen kunnen laten zien dat geloven alles met het leven te maken heeft. Dus ik ben vooral heel nieuwsgierig naar alle ideeën die zullen binnenkomen!

Wat vind jij belangrijk als het gaat om de projecten?
Ik hoop dat er projecten komen waarin jongeren laten zien dat kerk en geloven echt hun inspiratie is om te gaan voor het goede leven in hun omgeving!

Peter Breure (50 jaar) uit Rhenen is predikant van de Ontmoetingskerk

Waarom zit jij in de jury?
Ik ben bestuurslid van Fonds Kerk & Wereld (dat de Jongerenprijs organiseert) en ik vind het belangrijk dat jonge mensen gesteund hun weg naar een zinvol leven vinden.

Wat vind jij belangrijk als het gaat om de projecten?
Jonge mensen, die op zoek zijn naar zin, naar geloof willen we ondersteunen in die zoektocht en in het verbinden van jonge mensen, die zo samen vorm kunnen geven aan die weg.

Andrea van Dijk (40 jaar) komt uit Arnhem en is programmamanager Kansengelijkheid in het onderwijs.

Waarom zit jij in de jury?
Als bestuurslid van het Fonds Kerk & Wereld zie ik graag nieuwe projecten die verbinden en inspireren.

Wat vind jij belangrijk als het gaat om de projecten?
Jongeren die het christelijke geloof op een actuele manier vormgeven.

Info over De Jongerenprijs

Wat is de Jongerenprijs?
Wat is het Wereldverbeteraarsdiner?
De criteria voor de Jongerenprijs
Winnaars van de vorige Jongerenprijs