Wat is de jongerenprijs?

Kerk en Wereld gelooft dat jongeren de energie en het talent hebben om de wereld beter te maken.

Alle deelnemers krijgen toegang tot het Wereldverbeteraarsdiner op 19 april. Dit is het moment om de andere wereldverbeteraars te ontmoeten, er is inspiratie, muziek en heerlijk eten. Je krijgt feedback op je plan en hoort of jij een van de tien mensen bent die € 1.000,- heeft gewonnen of de hoofdprijs van € 10.000,-.

Bekijk alle deelnemers van de Jongerenprijs 2023!

Doel

Kerk en Wereld wil jongeren met de Jongerenprijs stimuleren om de wereld mooier te maken voor andere jongeren op het grensvlak van geloof en samenleving.

Tijdens het Wereldverbeteraarsdiner op 19 april ontvangen alle projecten feedback. Dan wordt ook bekend op welke tien projecten er het meest is gestemd door jongeren, zij krijgen € 1.000,- voor het project. De jury zal bepalen wie de hoofdprijs ontvangt van € 10.000,-.

Wereldverbeteraarsdiner

Woensdag 19 april ontmoeten alle wereldverbeteraars elkaar tijdens het Wereldverbeteraarsdiner. Dit diner is het moment om elkaar te ontmoeten, idealen te delen en je te laten inspireren. Tijdens een heerlijk diner ontvangt iedere wereldverbeteraar feedback op het ingediende plan. Zo kun je verder met jouw idee.

Tijdens het diner hoor je ook hoe jouw project is gewaardeerd door de andere wereldverbeteraars en de juryleden. De tien projecten die van de wereldverbeteraars de meeste stemmen hebben ontvangen, krijgen per project € 1.000,-. De hoofdprijs van € 10.000,- gaat naar het project dat door de jury is gekozen als meest innovatieve project.

• Een verrukkelijk diner op mooie locatie
  • Er zijn motiverende TED-talks
  • Er zijn inspirerende performances
  • Er is gelegenheid om andere wereldverbeteraars te ontmoeten
  • Ieder project ontvangt feedback
  • Voor ieder project is er een goodiebag
  • Er zijn 10 prijzen van á € 1.000,- voor de projecten met de meeste stemmen
  • De jonge jury zal bepalen wie de hoofdprijs ontvangt van € 10.000,-.