Voorbeelden consistoriegebed - die vind je hier

Als ouderling van dienst op zoek naar een consistoriegebed voorbeeld? Dan zijn er verschillende bronnen om te raadplegen.

Voorbeeld gebed voor de dienst

Een ouderling van dienst mag natuurlijk altijd zijn of haar eigen tekst uitspreken, maar voor wie het prettig vindt, biedt het Dienstboek van de Protestantse Kerk voorbeelden van consistoriegebeden. Te vinden vanaf pagina 762.

Ook staan er heel veel voorbeeldgebeden op de Petrus-site die - wellicht met een kleine aanpassing - te gebruiken zijn als consistoriegebed.

Consistoriegebed bij uitvaart

Het Dienstboek heeft geen voorbeelden van consistoriegebeden bij een uitvaart, maar er staan wel tientallen gebeden in het Dienstboek die passend zijn uitvaart en rouw.

Consistoriegebed avondmaal

Ook bij de Maaltijd van de Heer heeft het dienstboek geen voorbeelden van consistoriegebeden, maar ook rond dit thema zijn tal van andere gebeden in het Dienstboek te vinden.

Consistoriegebed doopdienst

De Protestantse Gemeente Bodegraven heeft diverse voorbeelden online staan, waaronder een consistoriegebed voor een doopdienst.

Meer weten over de betekenis van het consistoriegebed? Lees dit artikel:

Meer weten over de taken van een ouderling van dienst? Lees dit artikel: