Advent & Kerst

De geboorte van Jezus

Juist met Advent staan we stil bij wat komt met Kerst: de geboorte van Jezus, door God gezonden om licht en leven te brengen. De toekomst is van God. Vanuit dat geloof delen we hoop en vertrouwen met de mensen om ons heen. Doe mee, geef licht!

Op zoek naar persoonlijke inspiratie voor Advent & Kerst?
Kijk op de site Petrus van de Protestantse Kerk!

Materialen voor kerken

Deze materialen zijn bedoeld voor gemeenten en sluiten aan bij het jaarthema 2022/2023 'Ga mee! - Samen getuigen van geloof, hoop en liefde'.

Collectematerialen
Hulp aan kinderen in Oekraïne staat centraal in de collecten die Kerk in Actie voorstelt in het collecterooster.

Meer over het kerstproject van Kerk in Actie

Adventskalender 2023 'Ga mee!'
De Petrus-adventskalender biedt dit jaar overdenkingen, gebeden, liederen en gespreksvragen bij het jaarthema ‘Ga mee! Samen getuigen van geloof, hoop en liefde.’ Bestel de kalender voor 1 euro per stuk voor je gemeenteleden.

Bestel de adventskalender

Brochure liturgisch bloemschikken
Voor de adventszondagen en Kerst 2023 zijn prachtige voorbeeldschikkingen gemaakt die aansluiten bij het oecumenisch leesrooster.

Download brochure Symbolische schikkingen Advent & Kerst 2023

Materialen kerstcampagne Kerk in Actie
Doe mee met de kerstcampagne van Kerk in Actie voor kinderen in Oekraïne. Dat kan op de volgende manieren:

Vraag een kerstconcert aan in je kerk
Wil je een inspirerend kerstconcert in jouw gemeente organiseren? Nodig een artiest uit voor een concert in jouw kerk. Talitha Nawijn, Rob Favier en Gerald Troost komen graag naar je toe. Wil je liever een kinderconcert? Vraag dan Theater De Regenboog, Reni en Elisa of Theater Onwijz voor een inspirerend optreden. Kijk voor een overzicht van alle artiesten op zingenindekerk.nl/artiesten

Meer informatie over kerstconcerten in 2023

Voor kinderen

KerstChallenge 2023 'Ga mee!'
De KerstChallenge is een interactief spel waarin jongeren zich inleven in één van de personages uit het kerstverhaal. Zo’n zesduizend jongeren doen elk jaar mee en ontdekken zo meer over de Bijbel. Dit jaar is het verhaal in de KerstChallenge gekoppeld aan het jaarthema ‘Ga mee!’.

Meer over de KerstChallenge 2023