Bied je gemeenteleden informatie over nalaten aan de kerk

Er zijn verschillende mogelijkheden om aan de kerk na te laten. De nieuwe brochure ‘Uw nalatenschap: geloof, hoop en liefde doorgeven’ biedt praktische tips en persoonlijke verhalen bij het maken van deze keuze. Kerkrentmeesters kunnen gratis folders bestellen om gemeenteleden te informeren.

Nalaten aan lokale, landelijke of wereldwijde kerk

Er zijn verschillende mogelijkheden om aan de kerk na te laten: aan de lokale gemeente, aan de landelijke kerk en aan Kerk in Actie. Een combinatie van deze drie is ook mogelijk. De nieuwe brochure beschrijft verschillende manieren waarop je kunt geven, praktische tips om tot een goede opzet en afwikkeling te komen en persoonlijke verhalen van een aantal mensen die een deel van hun nalatenschap voor de plaatselijke kerk bestemmen. “We willen graag dat onze gemeente nog lang een plek mag blijven waar geloof, hoop en liefde worden gedeeld”, schrijft iemand daarover in de brochure.

Gratis folders

Om de brochure onder de aandacht te brengen van leden van de Protestantse Kerk zijn gratis folders beschikbaar die je in de kerk kunt neerleggen of kunt uitdelen aan je gemeenteleden. Zij kunnen indien gewenst daarna zelf de gratis brochure met meer informatie aanvragen en/of een adviesgesprek aanvragen.

Bestel gratis folders