Gratis Oekraïense kinderstripbijbels beschikbaar

Gemeenten kunnen bij de Bijbelvereniging gratis exemplaren van kinderstripbijbels in het Oekraïens bestellen.

De afgelopen weken heeft de Bijbelvereniging al 900 exemplaren van het Nieuwe Testament en 1.500 kinderbijbels verspreid in het Oekraïens. Maar er is vraag naar meer, aldus Jaap van Middendorp namens de Bijbelvereniging.

“Hoewel de levertijden momenteel oplopen, waren wij er gelukkig vroeg bij om extra te bestellen. Volgende week krijgen wij 5.000 kinderstripbijbels (‘Het verhaal van Jezus’) binnenkrijgen. We stellen die graag beschikbaar aan lokale kerken. Met name aan die gemeenten die momenteel Oekraïense vluchtelingen opvangen.”

Van Middendorp geeft aan dat per gemeente ongeveer 20 kinderstripbijbels aangevraagd kunnen worden. “Mochten er meer nodig zijn, dan is overleg mogelijk. Wij sturen de kinderbijbels gratis toe. Maar een donatie is natuurlijk altijd welkom.”

Bestel de kinderstripbijbels hier