Filter agenda-items:
Een activiteit in jouw kerk?
Dien een agenda-item in

Augustus

aug

De informatieavond van PPP Opleidingen!

Ermelo

Laat je inspireren op dinsdagavond 27 augustus 2024!

Ben je geïnteresseerd in pastorale zorg of zorg voor anderen of ben je betrokken in groepen zoals kringen in kerken of thuisgemeenten? Of ben je leider, groepsleider of een echt mensenmens en zoek je een praktische, ervaringsgerichte opleiding of cursus? Dan is deze avond voor jou! Wij leggen uitgebreid uit wat de opleiding en de cursus inhouden en wat hen onderscheidt. Samen bespreken we wat het beste bij jou past. Ook laten we je kennismaken met onze ‘kleur’, ons hart. Je gaat horen hoe dit vorm krijgt in beide producten en wat je daar allemaal kunt leren. Aanmelden voor deze avond kan via onze website. Van harte welkom!

Deze bijeenkomst is niet georganiseerd door de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk.

sep

Cursus Geestelijke zorg en trauma

Amsterdam, Vrije Universiteit

Psychologische en theologische verdieping verbonden met de beroepspraktijk

Geestelijk verzorgers, pastores en predikanten hebben in hun werk regelmatig te maken met mensen die een ingrijpende gebeurtenis hebben meegemaakt. Hoe treed je deze mensen tegemoet en wat kun je voor hen betekenen, juist vanuit je eigen deskundigheid? De cursus omvat 4 bijeenkomsten met ieder 2 inleidingen en andere werkvormen waarin deelnemers zich de thematiek eigen kunnen maken. De thema's die aan bod komen zijn: bijeenkomst 1: psychotrauma: inleiding en theorie bijeenkomst 2: trauma, levensloop en identiteit bijeenkomst 3: trauma, cultuur en religie bijeenkomst 4: ouderdom en posttraumatische spiritualiteit

okt

Symposium: Is geloven zonder wetenschap mogelijk?

Utrecht

Geloof, wetenschap en theologiebeoefening – (hoe) gaat dat samen? Die vraag staat centraal in een symposium op 18 oktober in Utrecht.

Het symposium markeert het einde van het Seminarium van de Bond van Vrije Evangelische Gemeenten en de jarenlange samenwerking met de PThU. Het einde van het Seminarium en daarmee van deze samenwerking vroeg om een gezamenlijke afsluiting, die de vorm kreeg van een symposium. Verschillende factoren droegen bij aan de beëindiging. In de kern raken die factoren steeds aan een spanning tussen geloven, wetenschap en theologiebeoefening. Een spanning die we niet willen vermijden, maar juist steeds in gesprek willen brengen en die in het symposium dan ook wordt gethematiseerd: is geloven zonder wetenschap mogelijk? De aspecten en hun spanning worden uitgewerkt in vier verhalen.

Januari

Februari

Maart

mrt
mrt

Conferentie Classicale Werkgroep Kerk en Israël Zuid

Oostmalle, België

De jaarlijkse conferentie van de Classicale Werkgroep Kerk en Israël Zuid te Oostmalle vindt plaats op 25-26 maart 2025.

In 2024 was het thema 'Kan profetie de democratie redden?' Het thema voor de conferentie van maart 2025 wordt dit najaar bekend. Reserveer de data alvast in uw agenda! We hopen u op deze 43ste conferentie te mogen ontmoeten. De website Joods-Christelijke Dialoog wordt medio 2024 volledig vernieuwd en uitgebreid.

Een activiteit in jouw kerk?
Dien een agenda-item in