Kom als kerk in actie rond The Passion

Grijp de Veertigdagentijd aan als een kans om het verhaal van Pasen te delen met mensen uit en van buiten de kerk. Dat kan door een concert, wake (mét Passionkruis) of door een Passion-kijkavond te organiseren.

Organiseer een wake rond het Passionkruis

In de periode rond The Passion heeft de Protestantse Kerk 12 kleine replica’s (ongeveer 2x4 meter) van het Passionkruis beschikbaar voor kerken. Rond dit kruis kun je een wake organiseren, bijvoorbeeld op het plein voor je kerk. Je kunt de mensen uit de buurt uitnodigen en samen met hen op verschillende manieren stilstaan bij de boodschap van Pasen. Steek bijvoorbeeld een lichtje aan bij het kruis, stuur een kaartje of deel kaartjes waarmee je met elkaar in gesprek kunt. De Protestantse Kerk biedt een pakket met materialen aan om de wake vorm te geven. Je ontvangt dit automatisch als je een Passionkruis reserveert. Je kunt een Passionkruis, inclusief transport tegen een onkostenvergoeding reserveren voor € 250.

Klik hier voor de voorwaarden en om te reserveren

Organiseer een concert

Zingen in de kerk, het eventbureau van de Protestantse Kerk, heeft een mooi aanbod met paasconcerten en samenzangavonden. Organiseer zo’n concert en zet je kerk open voor mensen in je omgeving. Er zijn concerten en events voor zowel kinderen als volwassenen, en er is keuze uit diverse muzieksmaken.

Kijk op zingenindekerk.nl voor het aanbod en meld je aan voor het concert van jouw voorkeur. Een medewerker neemt daarna contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Vraag een concert aan

Organiseer een Passion-kijkavond in je gemeente

Een andere manier om mensen bij de boodschap van Pasen te betrekken, is het organiseren van een kijkavond. Stel op Witte Donderdag je kerk open en nodig mensen uit om The Passion live te komen kijken. Aansluitend kun je in gesprek gaan. Ook hier heeft de Protestantse Kerk een pakket met materialen voor beschikbaar. Je kunt deze avond aangrijpen als een start van bijvoorbeeld de Alphacursus, de campagne Samen tegen Armoede, de Paaschallenge of een andere samenkomst waarmee je mensen de kans geeft om op een laagdrempelige manier kennis te maken met jouw gemeente.

Bestel het Passion-pakket