Onderwerp

Proefplekken

Alle informatie om een proefplek te starten en verder vorm te geven.

Wat is een proefplek?

Pioniersplekken, kliederkerken, (diaconale) presentieplekken en monastieke initiatieven … ze kunnen allemaal een proefplek zijn. Proefplekken zijn alle initiatieven die zich richten op het bouwen van een nieuwe inclusieve community. Een plek waar mensen met verschillende achtergronden bij elkaar komen rond dat wat hen samenbindt, en waar de initiatiefnemers in woorden en daden iets delen van hun christelijke inspiratie.

De naam proefplek heeft iets van ‘experiment’ in zich, uitproberen. Hopelijk maakt de plek iets zichtbaar van Gods nieuwe wereld.

Houd me op de hoogte

De facebookpagina ‘Pioniers Protestantse Kerk’ is bedoeld voor alle teams die betrokken zijn bij een proefplek of er een gaan starten. Niet om je eigen activiteiten te promoten, maar om contact te houden met en vragen te kunnen stellen aan andere pioniers.

In de wekelijkse nieuwsbrief van de Protestantse Kerk kun je - na aanmelding - kiezen voor het profiel 'betrokken bij missionair werk'. Op die manier ontvang je nieuws dat interessant is voor jou.