infopagina

Vorming & Toerusting

Materiaal van de Protestantse Kerk en andere christelijke organisaties voor gespreksgroepen, kringen en leerhuizen in gemeenten.

Thema Aantal bijeenkomsten Inclusief
boek
Inclusief
video of film
Avondmaal 1-7 Ja
Bijbel in een jaar (Bijbelgenootschap)   Ja, de Bijbel
Dichterbij dan je durft te dromen
(Evangelisch Werkverband)
Zorg voor de schepping (New Wine) 5 Ja Ja

Ook interessant...

Denkstof

Denkstof is een serie unieke en inspirerende video's vol bezinning en geloofsvragen. Denkstof helpt jongeren na te denken over lastige (geloofs-) thema’s en vragen. Het helpt hen bij het vormen van hun eigen mening. Bij elke video is er een programma voor jongeren van 16 jaar en ouder gemaakt.

PPP opleidingen

Dit opleidingsinstituut biedt opleidingen, trainingen en cursussen voor iedereen die actief wil meewerken aan een gemeente waar eerlijkheid en zorgvuldigheid samen gaan om iedereen tot bloei te laten komen. ​Daarbij zijn wij gericht op het werken vanuit de verbondenheid met jezelf, de ander en God.

Theologische Vorming Gemeenteleden

Gemeenteleden met een grote interesse voor theologie en zingeving kunnen ook één van de vele cursussen Theologische Vorming voor Gemeenteleden volgen. De cursus TVG duurt doorgaans drie jaar, waarbij elk jaar de volgende zes basisvakken aan bod komen: Oude Testament, Nieuwe Testament, Kerkgeschiedenis, Dogmatiek/geloofsvragen, Ethiek/gelovig handelen en Praktische theologie (met de deelvakken liturgiek, diaconaat en pastoraat).