Kerkgebouwen

Kerkgebouw sluiten, herbestemmen of verbouwen? Deze mensen denken graag met je mee.

Wilbert de Jong

Meerkerk

Kerkgebouwen bieden ruimte voor emotie. Het gaat dan ook over iets wezenlijks. Gebouwenbeheer vraagt om regelmatige overweging, afstoten, aankopen of ontwikkelen. In het kerkelijke en zakelijke proces kan ik u begeleiden.

Bernhard Vosselman

Hulshorst

Ik help kerkenraden en gemeenten bij besluitvorming rondom kerkgebouwen. Een proces van onderbouwen, de opties verkennen en een keuze maken als niet alle (kerk)gebouwen meer in gebruik of eigendom kunnen blijven. Ik help bij goede gesprekken en een gedragen besluit.

Jan Boer

Putten

Ik heb ruim vijftien kerkkeuzetrajecten (be-)geleid waarbij mijn focus ligt op draagvlak voor een bepaalde keuze door een integrale benadering met een helder toekomstperspectief en een veelzijdig onderbouwd advies. Daarbij ben ik deskundigheidspartner van het VKB (Vereniging voor Kerkrentmeesterlijk Beheer).

Wouter Voshol

Betuwe

Ik bied ondersteuning en begeleiding bij de vorming van beleid en de besluitvorming over het gebruik en de exploitatie van kerkgebouwen. Mijn focus ligt daarbij op juistheid van de besluitvorming en de tijdige betrokkenheid van de gemeente in vragen rondom de vierplek.

Bertram Westera

‘s-Hertogenbosch

U bezit een monumentaal kerkgebouw dat gerestaureerd moet worden. U wilt het kerkgebouw herinrichten, verduurzamen en/of drempelvrij maken. Hoe vraagt u gemeenteleden om financiële (en andere) steun hiervoor? En wanneer kunnen fondsen u helpen? 2Select adviseert, begeleidt of ontzorgt u!

Tineke Klei

De Knipe (Frl.)

Ik begeleid gemeenten in het proces van het maken van keuzes voor de kerkelijke gebouwen. Duidelijkheid en transparantie zijn van groot belang om te komen tot een passend huis voor de gemeente.

Cor Schaap

Zutphen

Een kerkgebouw als Gods Huis raakt geloof en emoties. Behoud of verlies? Zelfstandig of in samenwerking met KKG of Kerkelijkwaardebeheer begeleid ik sinds 2013 gemeenten die voor beslissende keuzes van gebouwen staan. Mensen of stenen, maar hoe en welke dan?

Nelleke Slaats

Aarle-Rixtel